Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční parket jako bezpečný prostor: rozhovory s ženami české klubové kultury
Láska, Timon ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Praktická bakalářská práce Taneční parket jako bezpečný prostor: rozhovory s ženami české klubové kultury vznikla jako reakce na pokračující debatu o bezpečném prostoru v klubových kulturách, v nichž ale málokdy dostává místo k místo k vyjádření ta část společnosti, které se diskuze nejvíce týká, tedy ženy, queer komunita a další marginalizované skupiny. Problematika je v kontextu klubových kultur a převážně specifické kultury rave závažnější, protože se tyto kultury prezentují jako rovnostářské kultury bez jakékoliv marginalizace na základě pohlaví, genderu, rasy, národa či náboženství. Kromě genderové diverzity se práce zabývá také tématem bezpečného prostoru v rámci klubových kultur, tyto dvě problematiky spolu úzce a neoddělitelně souvisejí. Teoretická část práce představí pojmy, které se k tématu vztahují z historického i současného kontextu, zabývá se teorií žánru publicistického rozhovoru, genderu a genderové stereotypizace, bezpečného prostoru a v neposlední řadě i klubovými kulturami a specifickou klubovou kulturou rave. Vymezí také fungování a rozdíly mezi scénami obou měst, Prahy a Brna. Praktická část práce představí sérii deseti rozhovorů s ženami a nebinárními osoby klubových kultur Prahy a Brna, které se na jejich tvorbě významně podílejí. V každém z nich konkrétně představují...
"Techno-communitas": Transformace fenoménu freetekno z perspektivy sociální a kulturní antropologie
Beaufort, Martin ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Jurková, Zuzana (oponent)
Náplní této diplomové práce je sociálně antropologická analýza a interpretace fenoménu freetekno party v ČR, a to jak ze synchronní, tak i diachronní perspektivy. Autor ve své argumentaci vychází jak z vlastního terénního výzkumu, tak i odborné literatury k tématu. Jako základní metodický rámec byla zvolena rozšířená případová metoda. Po představení výchozích teoretických konceptů (hudební scéna, novodobé kmeny, subkultury mládeže, přechodové rituály, liminalita a liminoidita, spontánní communitas a rhizom) a nástinu aktuálního stavu bádání v oblasti studia fenoménu freetekno, následuje empirická část práce sestávající z dvou částí: historicko-etnografické a analyticko-interpretační. První z nich obsahuje popis situace rave party ve Velké Británii, expanzi tohoto fenoménu do kontinentální Evropy, jeho uchycení v ČR a postupný vývoj až do současnosti. V následující části je pak výše nastíněná situace podrobena teoretickému rozboru a sociálně antropologickému výkladu. Freetekno scéna je popsána jako neotribální rhizom a freetekno události jsou konceptualizovány jako unikátní rituální procesy. Transformace fenoménu freetekno je pak interpretována jako proces normativizace a domestikace původně spontánní communitas, který vede k prolínání freetekno scény s mainstreamovou společností, čemuž se její část...
"Techno-communitas": Transformace fenoménu freetekno z perspektivy sociální a kulturní antropologie
Beaufort, Martin ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Jurková, Zuzana (oponent)
Náplní této diplomové práce je sociálně antropologická analýza a interpretace fenoménu freetekno party v ČR, a to jak ze synchronní, tak i diachronní perspektivy. Autor ve své argumentaci vychází jak z vlastního terénního výzkumu, tak i odborné literatury k tématu. Jako základní metodický rámec byla zvolena rozšířená případová metoda. Po představení výchozích teoretických konceptů (hudební scéna, novodobé kmeny, subkultury mládeže, přechodové rituály, liminalita a liminoidita, spontánní communitas a rhizom) a nástinu aktuálního stavu bádání v oblasti studia fenoménu freetekno, následuje empirická část práce sestávající z dvou částí: historicko-etnografické a analyticko-interpretační. První z nich obsahuje popis situace rave party ve Velké Británii, expanzi tohoto fenoménu do kontinentální Evropy, jeho uchycení v ČR a postupný vývoj až do současnosti. V následující části je pak výše nastíněná situace podrobena teoretickému rozboru a sociálně antropologickému výkladu. Freetekno scéna je popsána jako neotribální rhizom a freetekno události jsou konceptualizovány jako unikátní rituální procesy. Transformace fenoménu freetekno je pak interpretována jako proces normativizace a domestikace původně spontánní communitas, který vede k prolínání freetekno scény s mainstreamovou společností, čemuž se její část...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.